fredag 7. oktober 2011

Sjakk på PC

Artikkel utdrag:
Sjakk på PC-en har nå blitt et nytt problem for lærere i skolen. Selv om internettet er stengt på de nye skole PC-ene går det fortsatt å spille på de spillene som allerede er kommet inn via Windows 7. «Det er vanskelig å få kontakt med elevene.» Uttalte en lærer ved Trondheim Katedralskole i VG for to dager siden. Men elevene har et annet synspunkt på saken: «Når jeg spiller sjakk i noen minutter våkner jeg og blir mer fokusert, og det blir lettere å fokusere etterpå.» Så Øystein Nicolay Diserud ved Adolf Øien skole i Trondheim som en respons til dette.
Skjønnlitterær tekst:
Timen var kjedelig. Ikke bare hadde læreren den mest monotone stemmen jeg noen sinne hadde hørt. En perfekt måte å starte videregående på. Etter ti minutter klarte jeg simpelthen ikke å holde meg våken. Jeg måtte finne en type underholdning. Jeg bannet inni meg selv når jeg så at internettet var blokkert. Da begynte jeg å svipe gjennom spillene på PC-en. Det eneste som var der var sjakk. Jeg har aldri vært noen sjakkspiller men det var det eneste som kunne redde meg nå.  Starten var det kjedelig, men etter en stund begynte jeg å komme inn i flyten. Når jeg var halvveis fant jeg ut at jeg var lys våken. Endelig en redning.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar